Associació Tecnonucleo

web de l'associació tecnonucleo de Mataró

Introducció i immersió al Circuit Bending

a càrrec de Juan Matos Capote
10, 11 i 12 de desembre de 2010

El Circuit Bending és la modificació creativa, a base de curtcircuits, d’aparells electrònics de baix voltatge – joguines, pedals d’efectes, etc. – a fi de crear nous instruments musicals i generadors de so.

La finalitat del taller és la de dotar cada participant amb els coneixements i la pràctica necessària per a que, un cop acabat el taller, sàpiguen modificar un circuit electrònic en el seu propi estudi. D’una manera experimental i creativa, a base de provar i cometre errors, provant diferents unions entre punts, es busquen sons interessants i aliens als ja existents en el disseny original del circuit.

L’atzar i l’espontaneïtat juguen un paper important en la recerca de sons, a diferència de l’enginyeria electrònica on se sap a priori els resultats de les diferents connexions a implantar.

Durant el curs es desmantellaran les joguines per crear familiaritat amb l’electrònica i deixar exposat el circuit. S’utilitzarà el joc de punta de proves, eina essencial per provar diferents curtcircuits. Amb les pinces de cocodril s’uniran dos punts fins a sentir sons interessants. S’implantaran en els curtcircuits diversos components electrònics i manuals per sentir com i en quina mesura aquests afecten els sons resultants.

Cada assistent ha de portar la joguina o aparell electrònic que desitgi modificar. Aquests han de funcionar amb piles i ser de baix voltatge (9 volts màxim). Cada participant ha de portar preferiblement las seves pròpies eines (soldador i pelacables), en cas contrari tindran a la seva disposició el material necessari. No cal tenir coneixements previs d’electrònica.

Informació i Inscripcions:

Preu: 30€
Inscripcions: correo@canxalant.es (Places limitades).
Termini d’inscripció: 5 de desembre (en cas que hi hagi places disponibles).
Dates i horaris (del curs): divendres 10, de 16 a 20 h; dissabte 11, de 10 a 14 i de 16 a 20 h; diumenge 12 de 10 a 14 h.

No comments so far.