Associació Tecnonucleo

web de l'associació tecnonucleo de Mataró

Taller de Circuit Bending Avançat

impartit per Juan Matos Capote
9 i 10 de juny del 2012

noname

El Taller de Circuit Bending Avançat està dirigit a tots aquells amb coneixements inicials al Circuit Bending.

En aquest taller de nivell superior s’ensenyaran i practicaran modificacions més avançades. Es repassarà la teoria de modificacions impartida durant el Taller d’Introducció per tot seguit començar a implantar les modificacions possibles segons cada cas.

Tot i que el Taller d’Immersió i Introducció està dissenyat perquè l’assistent sigui capaç de seguir pel seu compte practicant, estudiant i investigant el Circuit Bending en el seu propi estudi, de vegades, per manca de temps, o per qualsevol altra raó, es dificulta aquesta tasca. El Taller de Circuit Bending Avançat pretén compensar aquestes dificultats.

S’ha de portar:

-Un dispositiu electrònic per modificar que permeti una modificació diferent de la implantada per l’assistent durant el Taller d’Introducció. L’interessat pot contactar a Juan escrivint a jmatoscapote@gmail.com sobre si el dispositiu elegit pot o no acceptar modificacions no practicades durant el Taller d’Introducció. Alguns dels dispositius de baix voltatge recomenats per portar són teclats en general, i més concretament de la marca Yamaha, Casio, etc. Aquests dispositius acceptaran modificacions més avançades i molt interessants. En general serveix qualsevol dispositiu o joguina del qual es pensi que accepta modificacions diferents a les ja practicades al Taller d’Introducció.

- Soldador i pela-cables si es té. En cas contrari, es posarà a la vostra disposició les eines necessàries.

- Una caixa de plàstic en el cas que no hi hagi espai suficient en el dispositiu original per implantar les modificacions.

S’inclouen els materials i components necessaris per a realitzar les modificacions (potenciòmetres, resistències, cèl lules fotoelèctriques, interruptors, ect.).

Juan Matos Capote

Artista audiovisual que ha estudiat Circuit Bending amb el pioner, pare i guru de la disciplina, Reed Ghazala a Cincinnati, Ohio, EUA, i tècniques de Deep Listening amb la compositora i intèrpret Pauline Oliveros a Nova York i Girona. Actualment viu a Barcelona. Fundador de l’espai artístic Circuit Torçat a Barcelona, ​ha impartit diversos tallers de Circuit Bending als EUA i a Catalunya, entre ells en STEIM (Amsterdam); Festival Storung 6.0 (Barcelona), a l’Escola Superior de Disseny (ESDI) (Sabadell); a Hangar (Barcelona), al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), a Miscelania (Barcelona), al Circuit Torçat (Barcelona), etc. Com performer ha participat en diversos festivals de música en ràdio i en viu: Festival Storung 6.0 i 5.0, Dis-play @ Transmediale 11 (Berlín), Festival Sónar 2010 (MACBA), OptoSonic Tea – Loop Festival 09 (Espai Ubu), Hydrophonia 2010, Tune (Outside))) 07 (Nova York), etc. En els seus concerts fa ús de circuits electrònics, que ha creat i modificat (joguines, ràdios, oscil ladors, pedals), i gravacions de camp. Molts dels seus circuits es caracteritzen per comportar-se d’una manera aleatòria, i alhora controlable. Posseeix el Master of Fine Arts Degree per Pratt Institute (Nova York). Les seves obres visuals s’han exhibit a Europa, Nord Amèrica, Austràlia i Àfrica. La seva última exposició va ser en Dak’art Biennale OFF 2008 al Senegal, al PS1 (MoMA) a Nova York i al Centre d’art La Panera (Lleida). Pròximament exposarà a La Casa Encendida (Madrid) a Després del Silenci, exposició comissariada per Pedro Portellano.

Informació i Inscripcions
Preu: 40€
Inscripcions: canxalant@gmail.com (Places limitades).
Termini d’inscripció: 31 de Maig
Dates i horaris (del curs):
dissabte 9, de 10.45 a 14.00 i de 16 a 20.45
diumenge 12, de 10.45 a 14.00h i de 16 a 20.45